Leestijd: 3 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
Het Fhris Portaal: jouw route naar gestroomlijnde HR & Payroll. Ontdek onze visie op toekomstbestendige HR in onze whitepaper.
In de vorige nieuwsbrieven heb ik vooral gesproken over hoe je door middel van employer branding talentvolle kandidaten enthousiast maakt over jouw werkgeversmerk, waardoor ze bij jouw bedrijf komen werken.
Maar de grootste ambassadeurs van je werkgeversmerk zijn natuurlijk je medewerkers. Zij zijn diegene die het beste aan iedereen die het maar horen wil kunnen vertellen dat jij een geweldige werkgever bent en jouw bedrijf het leukste bedrijf is om voor te werken.
Maar wat moet je doen om jouw medewerkers het gevoel te geven dat zij bij het leukste, fijnste en beste bedrijf van de wereld werken?
Dat beschreef ik eerder in nieuwsbrief EBENB#006: Werkgeluk: Een gelukkige medewerker is een goede medewerker.
Je krijgt gelukkige medewerkers door ze:
Daar zullen we het verder niet over hebben. Laten we ervanuit gaan dat je al met deze punten aan de slag bent gegaan en ze in je Employer Value Proposition hebt opgenomen.
De volgende vraag is dus: Hoe communiceer je jouw visie en plannen richting je eigen mensen? Niet alleen om hen te laten weten hoe jij je onderneming wilt managen, wilt leiden.
En even zo belangrijk; hoe houd je een vinger aan de pols, zodat je weet hoe zij over jou als werkgever denken.
Hier zijn 5 manieren om goed te communiceren met je personeel:
Hoe meer jouw medewerkers het naar hun zin hebben, des te beter zullen zij over jou als werkgever vertellen als het over je bedrijf gaat.
Communicatie is hier, net als bij iedere andere relatie, key.
Ik hoop dat ik je in iedere geval een zetje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb gepland.
Dat was het voor deze keer.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van honderden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip om je werkgeversmerk sterker te maken te missen.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: