Leestijd: 4 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Moeite met het aantrekken van Generatie Z talent? Wij weten bij Purple Squirrel Effect hoe je dat doet! Tips and tricks in onze blog.
Lokaal Werkt is jouw betrouwbare lokale partner op het gebied van personeel. Lokaal geen kandidaat te vinden? Dan zetten we onze Spaanse recruiters aan het werk en huisvesten je nieuwe collega in de buurt, want Lokaal Werkt toch het beste.
Hoort Employer Branding bij marketing, of bij jou als HR-manager, directeur of ondernemer zelf?
Een tijdje terug zat ik aan tafel met I., een door de wol geverfde HR-professional die al meer dan 25 jaar in het vak zit.
Ik ken haar via mijn netwerkclub en zij en ik hebben een fijne klik.
Daarom had ik haar om een koffieafspraak gevraagd, om zo wat meer inzicht te krijgen waar HR-professionals naar op zoek zijn, en hoe ik met de Employer Branding Expert-Nieuwsbrief meer waarde kan creëren voor de abonnees.
Aan het einde van ons gesprek vroeg ik haar of zij ook de Employer Value Propositions (EVP) maakt voor de bedrijven die haar inhuren.
Haar antwoord verraste mij. Ze zei;
“Nee dat laat ik aan de marketingafdeling of het marketingbureau over. Zij zijn zien vaak beter wat er niet klopt of moet gebeuren dan ik, de directeur of de ondernemer zelf.”
Ze had natuurlijk wel een beetje gelijk. Iemand ziet van buitenaf vaak beter wat er mis is, dan iemand die midden in de organisatie staat.
MAAR …
De bedrijfspolicy maak je toch het liefst zelf.
En dus dient een EVP ook door de stakeholders binnen het bedrijf opgesteld te worden. En wie zijn dat dan:
En bij grotere bedrijven kunnen hier ook nog bij aansluiten;
Zo zie je maar weer dat het opstellen van een EVP een teamactiviteit is.
I. had wel een beetje gelijk, maar ik ben ervan overtuigd dat de HR-manager de aangewezen persoon is om de leiding te nemen in het opstellen, beheren en implementeren van de EVP.
Ik hoop dat ik je met deze nieuwsbrief weer een zetje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb gepland.
Dat was het voor deze keer.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van honderden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip om je werkgeversmerk sterker te maken te missen.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: