EBENB#027: 11 snelle tips om je werkgeversmerk sterker te maken

30-12-2023

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Het zit er weer op. 2023 is (bijna) voorbij! 

Het was een jaar waar veel gebeurde.  
 
Waarschijnlijk ook in jouw bedrijf. 

Misschien ben je al begonnen met werken aan je werkgeversmerk. 

Misschien wilde je wel aan je werkgeversmerk werken, maar is het er nog niet van gekomen. 

Of misschien heb je geen flauw idee waar je moet beginnen.  

Ondanks dat de cijfers er iets beter uitzien, zal er ook in 2024 (en de jaren daarna) structurele krapte op de arbeidsmarkt zijn. 

Mijn advies aan trouwe lezers is dan ook: werk aan je werkgeversmerk. Ook als je even geen mensen nodig hebt.  

Hierdoor zullen je beste werknemers ook in de toekomst voor je blijven werken. 

En als je nieuwe mensen nodig hebt dan weet iedereen al dat jij een fantastische werkgever bent. 
 
Wil je jouw werkgeversmerk direct sterker maken, maar weet je niet waar je moet beginnen. Hieronder vind je 11 tips om op een eenvoudige manier te beginnen: 

  1. Maak een werken bij-website en vul deze met interessant content voor jouw doelgroep; 
  2. Laat iedereen zichzelf zijn; 
  3. Luister goed naar je medewerkers; 
  4. Schrijf pakkende vacatureteksten die potentiële kandidaten enthousiast maakt (en dus niet afschrikt); 
  5. Zorg ervoor dat de balans tussen werk en privé altijd in orde is voor je medewerkers; 
  6. Communiceer met je medewerkers; 
  7. Ben zichtbaar voor nieuw talent; 
  8. Reageer snel op sollicitanten; 
  9. Zorg dat je arbeidsvoorwaarden goed, verrassend, concurrerend en creatief zijn; 
  10. Laat je medewerkers groeien, zowel privé als professioneel; 
  11. Zorg dat jouw bedrijf voor alle medewerkers een veilige plek is. 

Het belangrijkste is dat je begint met aan je brand te werken. 
 
Voor mij lijkt 1 januari een geschikt moment. 

Voor nu wens ik je fijne jaarwisseling toe en een succesvol nieuw jaar. 
 
Ook in 2024 zal ik je elke zaterdag voorzien van een waardevolle employer branding tip. 

Ik hoop dat ik je dit jaar in iedere geval een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant. 

Dat was het voor deze keer. 

Tot volgende jaar. 

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken. 


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.