Leestijd: 2 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Employer Branding gaat niet alleen om het binnenhalen van nieuw talent.
Nee, het gaat ook om het binnenhouden van al die toppers die al voor je werken.
Trouwe, loyale medewerkers zijn je meest waardevolle bezit.
Gelukkig Nieuwjaar, by the way. Ik wens jou, mijn trouwe (maar ook nieuwe en minder trouwe) lezer een fantastisch 2024. Ik hoop dat je al je doelen mag behalen en je een gezond, gelukkig en liefdevol jaar tegemoet gaat.
Maar goed. Het behouden van je goede medewerkers.
Hoe doe je dat?
Hieronder vind je drie punten waardoor je medewerkers graag voor je blijven werken:
Iedere goede ondernemer, manager, directeur die mensen aanstuurt heeft zijn eigen stijl van leiden. Dat kan ook niet anders, je bent wie je bent
Maar zorg er wel voor dat je je altijd empathisch opstelt, mensgericht bent en je je in kan leven in jouw mensen. Wees een voorbeeld voor anderen en sta in dienst van je medewerkers. Heb visie, inspireer en motiveer.
De bullebak uithangen, die alles beter weet en precies vertelt wat iedereen moet doen, is zo 1984.
Een andere belangrijke eigenschap van jou als leider is dat je aandacht en waardering geeft aan je mensen. Zeg regelmatig “dank je wel”. Kost niks, maar kan veel voor iemand betekenen.
Publieke erkenning voor een medewerker of team kan ook zeer motiverend werken. Bedank je medewerkers eens in een vergadering, op je website of zelfs op je social mediakanalen.
Wees betrokken bij je medewerkers. Weet wat er in hen omgaat.
Dat doe je door naar ze te luisteren. En dan bedoel ik echt luisteren.
Luister met oprechte interesse naar hun ideeën, zorgen en suggesties. Of dat nu privé of werkgerelateerd is. Doe daar ook iets mee.
Overigens kan een idee of een suggestie afwijzen ook een vorm van betrokkenheid zijn. Zorg er wel voor dat je een goed doordachte reden hebt voor de afwijzing.
Ik hoop dat ik je dit jaar ook weer een aantal duwtjes in de goede richting kan geven of een zaadje in je hoofd kan planten.
Dat was het voor deze keer.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: