EBENB#037: Een werken bij-website: De basis van je Employer Branding!

09-03-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Het is alweer even geleden dat ik het over de werken bij-website heb gehad.

Een belangrijk onderdeel van je Employer Branding. En een onderwerp waar ik uren over kan ouwehoeren.

Want een werken bij-website is naar mijn mening hét platform waar alle aspecten van je employer branding samenkomen.

Waarom?

Als je het goed doet laat hij precies zien hoe jij als werkgever bent.

Wat je voor je medewerkers doet. Hoe jullie met elkaar omgaan. Wie er bij je bedrijf werken en nog veel meer.

Daarom is het belangrijk dat je er niet alleen je vacatures op zet. Anders had het wel een vacature-website geheten.

Maar wat kun je er dan wel allemaal opzetten?

  1. Je vacatures voor de verschillende functies uiteraard;
  2. Je primaire, secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden, of een deel daarvan;
  3. Een smoelen boek. Leuk om te zien als je gaat solliciteren bij wie je in het team komt;
  4. Verhalen van je medewerkers over het werk, de collega’s, de activiteiten buiten werktijd, hun studie, et cetera;
  5. Verhalen van klanten. Laat zien hoe jouw mensen voldoening uit hun werk halen met blije klanten;
  6. Verhalen van leveranciers. Laat zien dat jullie met mooie producten, grondstoffen, gereedschappen werken, waardoor jullie niet alleen een mooi product afleveren, maar ook nog eens zelf fijn werken.
  7. De visie en missie van je directeur/CEO/CHRO. Laat hem vertellen hoe hij over werkgeverschap denkt.

Wie de Employer Branding Expert-nieuwsbrief vaker leest weet dat je hierboven eigenlijk je gehele Employer Value Proposition (EVP) ziet.

In verhaalvorm weliswaar, maar toch.

Vandaar dat ik ieder bedrijf dat geregeld nieuwe talenten zoekt adviseer om ook een werken bij-website te bouwen en te onderhouden.

Daarnaast zal de marketingmanager van je bedrijf je ook dankbaar zijn. Hij of zij zal met deze content ook lekker aan de slag kunnen op de social mediakanalen en de nieuwsbrief naar potentiële kandidaten, om zo jullie bedrijf in de markt te zetten als de ideale werkgever.

Dit was het voor deze keer.

Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.