EBENB#057: Welke social media gebruikt jouw doelgroep het meest?

27-07-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Welke social media gebruikt jouw doelgroep het meest?

“Ik heb Facebook van mijn telefoon gegooid. Das toch alleen maar reclame.”

Hoe vaak hoor je dit niet op een feestje bij je vrienden, familie of collega’s?

Wat ik ook vaak hoor is:

“Goed bezig Serge, lekker aan het hardlopen hè.”

Waarop ik dan vaak verbaast reageer, omdat ik op zondagochtend toch liever in bed blijf liggen dan mijn hardloopschoenen aantrek en de regen en kou trotseer.

Na enige navraag blijkt dat men mijn Runkeeperplaatjes op Facebook had gezien waar ik mijn runs van een maand of 6 eerder deelde.

Gisteren sprak ik een klant wiens Facebookbericht met foto (collega krijgt bloemetje van andere collega vanwege jubileum) 100.000 views had.

Zonder adverteren, zonder promotie.

Als hij hetzelfde bericht op LinkedIn had geplaatst was het waarschijnlijk 423 keer bekeken.

De oorzaak?

Op Facebook zit zijn doelgroep.

Terwijl iedereen in jouw en mijn omgeving roept dat Facebook dood is.

Zo zie je maar … niet alles wat ‘iedereen’ zegt is waar.

Maar goed, op welke social mediakanalen zit jouw doelgroep?

  • Zoek je een vakkenvuller, baliemedewerker, iemand achter de kassa of een medewerker in de bediening van tussen de 16 en 24? Dan zou ik mijn wervingscampagnes op TikTok en Snapchat draaien.
  • Mocht je op zoek zijn naar een creatief persoon als in een vormgever, brandingspecialist of marketingmedewerker tussen de 25 en de 40? Richt je dan op Instagram en LinkedIn.
  • Op zoek naar een hoogopgeleide persoon zoals een ict’er, hr-manager, data-scientist of accountant van 30+? Dan moet je op LinkedIn zijn.
  • En als laatste: ben je op zoek naar een chauffeur, logistiek medewerker, officemanager of managementassistente van 40+? Dan is Facebook het platform voor jou.

Je kunt je natuurlijk per functie ook op meerdere platformen richten.

Waar het om draait, is dat je goed onderzoekt waar jouw doelgroep zich bevindt.

Nog een laatste tip: Vraag ook eens aan je eigen mensen op welke platforms zij dagelijks of wekelijks te vinden zijn.

Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.