Leestijd: 2 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
De meeste ondernemers onder ons zullen het programma wel kennen, Shark Tank.
Maar mocht je het programma niet kennen, dan ken je misschien Dragons’ Den wel.
Bij Shark Tank (en Dragons’ Den) mogen (vaak) beginnende ondernemers hun product of dienst pitchen voor een aantal investeerders.
De gelukkigen gaan met een mooie investering en nieuwe compagnon naar huis.
In de Amerikaanse versie van Shark Tank is één van de investeerders Barbara Corcoran.
Een pittige tante die haar vastgoedbedrijf The Corcoran Group in 2001 voor de slordige som van $ 66.000.000,- verkocht.
In een interview op YouTube met Maria Forleo werd haar gevraagd hoe je een geweldig team opzet en een goede baas wordt.
Haar antwoord was duidelijk:
“Ik denk dat er maar één belangrijke les is die ik aan iedereen mee wil geven.
Als je mensen voor je hebt werken doe dan alles wat in je vermogen ligt om ze verder te helpen, te behouden en ze kennis te laten maken met zoveel mogelijk nieuwe mogelijkheden.
Ik doe alles om mijn mensen blij te maken, want als ik dat doe dan zullen ze van me houden. Ik weet dat het zoetsappig klinkt, maar zo werkt het echt.
Het heeft met liefde en loyaliteit te maken. Jij geeft het eerst en daarna krijg je het direct van je medewerkers terug. Dat is de menselijke natuur.”
Ik wilde deze prachtige uitspraak van Barbara graag met jullie delen en jullie aanzetten om hier ook eens over nadenken.
Misschien kun je jezelf dan eens de volgende vragen stellen:
Mocht je het hele interview willen zien dan kan dat HIER.
Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: