Leestijd: 2 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Moeite met het aantrekken van Generatie Z talent? Wij weten bij Purple Squirrel Effect hoe je dat doet! Tips and tricks in onze blog.
Link X begeleidt al meer dan 20 jaar MKB-ondernemingen op de meest uiteenlopende HR-onderwerpen zoals arbeidsrecht, ziekteverzuim en recruitment. Hulp nodig? Partime inzetbaar, fulltime betrokken.
Jij wilt toch ook binnen een zo kort mogelijke tijd je openstaande vacatures invullen?
Toch is dat makkelijk gezegd dan gedaan.
Ik heb een manier gevonden die werkt!
Stel je heb zes logistieke medewerkers nodig. In Eindhoven zijn die nauwelijks vindbaar. Want er is veel werk en weinig mensen die deze functie willen vervullen.
Je hoeft dan maar één keer de vacature op Facebook te plaatsen met de volgende tekst:
GEZOCHT: LOGISTIEK MEDEWERKER (full time)
Ben je een ervaren logistieke medewerker die niet bang is om hard te werken in een gezellig bedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou.
Salaris: € 10.000,- per maand netto.
Meld je aan bij onze HR-Manager Jan Jansen door een e-mail te sturen naar janjanssen@logistiekbedrijf.nl.
Deze vacature is alleen vandaag, 15 oktober geldig.
Ik durf mijn er mijn hand voor in het vuur te steken dat je binnen een dag tientallen, misschien wel honderden aanmeldingen hebt.
Niet alleen van mensen die op zoek zijn naar een baan, maar ook van medewerkers van je concurrenten.
Nu zul je denken; “Ja Serge, leuk verzonnen, maar zo werkt het natuurlijk niet.”
En dan zal ik zeggen; “Jawel, zo werkt het in essentie wel. Alleen wil jij dit niet, omdat het niet rendabel is.”
Maar wat let je om de beste logistieke werkgever te zijn in jouw regio op een manier die wel rendabel is?
Wat denk je dat er gebeurt als jouw bedrijf:
Hoe denk je dat jouw personeel dan op feestjes en social media over jou als werkgever spreekt? Hoe denk je dat er op jouw recruitment marketing wordt gereageerd?
Ik weet zeker dat je dan met iedere vacature genoeg nieuw talent werft.
Heb je moeite met het werven van nieuw talent? Zorg er dan voor dat jij als werkgever geen grijze muis bent. Maar val positief op tussen jouw concurrenten.
Zet vandaag nog de eerste stap (whatever that may be) naar een ijzersterk werkgeversmerk en word een talentenmagneet.
Ik hoop dat ik je in iedere geval een zetje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb gepland.
Dat was het voor deze keer.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip om je werkgeversmerk sterker te maken te missen.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: