EBENB#018: Belangrijk: Doe dit vooral NIET op je werken bij-website! 

28-10-2023

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Moeite met het aantrekken van Generatie Z talent? Wij weten bij Purple Squirrel Effect hoe je dat doet! Tips and tricks in onze blog.

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Met je werken bij-website wil je vooral talent aantrekken.

Laten zien dat jouw bedrijf de beste keuze is om voor te komen werken.

Alles op een werken bij-website moet daarom in het teken staan van jouw werkgeversmerk.

Wat vind je belangrijk als werkgever? Wat bindt de medewerkers aan jouw bedrijf? En waar maak jij het verschil met jouw concurrenten (als werkgever).

Het overgrote deel van de mensen wil namelijk graag meer dan een baan alleen.

Maar helaas is dit niet bij elke werken bij-website het geval.

Ik kom ze iedere dag tegen tijdens mijn zoektocht naar kennis; werken bij-websites die alleen maar over het product en het bedrijf gaan.

Uiteraard vind je op zo’n website ook alle vacatures. Zonder beeld, zonder humor en zonder verhaal hoe het is om voor het desbetreffende bedrijf te werken en waar het voor staat.

Daarom in deze nieuwsbrief 5 tips wat je vooral NIET op je werken bij-website moet doen.

Here we go:

  1. Plaats niet alleen maar vacatures op de site. Je werken bij-website is geen vacatureplatform.
  2. Leg de focus niet op je product of dienst. Je werken bij-website gaat over jouw bedrijf als werkgever. Vertel dus primair over jou als werkgever en je team en maak van je product of dienst bijzaak.
  3. Gebruik geen stockfoto’s. Laat een fotograaf foto’s van je personeel maken. Terwijl ze aan het werk zijn of juist niet. En vergeet ook niet foto’s te plaatsen van jullie bedrijfsfeest, de kennisdag of het afscheid van Karin.
  4. Bespaar niet op een tekstschrijver. Een goede tekstschrijver zorgt ervoor dat je bezoekers (en dus potentiële kandidaten voor je vacatures) geboeid blijven. Je wilt verhalen vertellen op je werken bij-website. Verhalen waardoor talentvolle kandidaten getriggerd worden om te solliciteren.
  5. Laat sollicitanten geen ellenlange formulieren invullen, motivatiebrieven schrijven of cv-uploaden. Maak het ze zo eenvoudig mogelijk om te solliciteren.

Als jij deze vijf bovenstaande fouten niet maakt op jouw werken bij-website dan doe je het al beter dan 90% van je concurrenten.

Zorg er dus voor dat jouw werken bij-website goed weergeeft hoe het is om bij jouw bedrijf te werken. Welke voordelen jij hebt tegenover andere werkgevers in de branche.

Als je dat doet, zal je werken bij-website voor jou gaan werken en haalt hij al het talent dat je nodig hebt binnen.

Ik hoop dat ik je in iedere geval een zetje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Dat was het voor deze keer.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip om je werkgeversmerk sterker te maken te missen.

 


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF BIJ HONDERDEN WEKELIJKSE LEZERS
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.