Leestijd: 2 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
Employer Branding is geen marketing
Dat moet jij als HR-manager, ondernemer of directeur goed in je oren knopen.
Niet alleen dat je daar rekening mee houdt in je eigen employer branding, maar ook opgewassen bent tegen de mooie praatjes die online marketingbureaus je vertellen om hun product (vaak een online-campagne) te verkopen, zonder dat jij een sterk werkgeversmerk hebt staan.
Jouw employer branding beschrijft de beloften die je aan je (toekomstige) medewerkers doet, zoals over
Pas als jij je werkgeversmerk goed op orde hebt, kun je naar je marketing- en HR-manager gaan en ze vertellen: hier staan wij voor en zo willen we dat we als werkgever bekend staan.
De marketing- en HR-manager zullen jouw verhaal dan gaan vertellen op LinkedIn, Instagram, Snapchat, via goede vacatures op Indeed en monsterboard, op beurzen, via de pers, je intranet en welke kanalen nog meer nodig zijn om jouw doelgroep te bereiken.
Hierdoor weten potentiële kandidaten en medewerkers (zij moeten tenslotte ook het werkgeversmerk uitdragen naar hun omgeving) precies waar jouw bedrijf voor staat.
Zaak is natuurlijk wel dat wat je zegt ook waar is.
Maar het begint altijd met je employer branding en het bouwen van een sterk werkgeversmerk.
Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: