Leestijd: 2 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Lokaal Werkt is jouw betrouwbare lokale partner op het gebied van personeel. Lokaal geen kandidaat te vinden? Dan zetten we onze Spaanse recruiters aan het werk en huisvesten je nieuwe collega in de buurt, want Lokaal Werkt toch het beste.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
Vorige week las ik een artikel in de Telegraaf (digitaal).
Een bedrijf dat kozijnen verkoopt (en installeert), betaalt sollicitanten € 250,- om te solliciteren.
Ongeacht de uitkomst.
Ik kon mijn ogen niet geloven.
Het artikel zat achter een betaalmuur en deze arme sloeber (sponsor de Employer Branding Expert-nieuwsbrief) heeft natuurlijk geen abonnement (grapje, ik vind het gewoon niet zo’n hele goede krant), dus ik heb helaas niet de strekking van het verhaal gelezen.
Wel stond er de volgende quote bij: “Waardering voor tijd en moeite.”.
Het maakte me nieuwsgierig en ik surfte naar de website van het bedrijf.
Ik klikte op de vacaturesbutton en daar kwam een fikse reeks aan banen tevoorschijn. Samen met een video en wat tekst over het bedrijf en hoe het is om er te werken.
Daarnaast was er een samenwerking met een opleidingsinstituut. Leren en werken tegelijkertijd, en vanaf dag één salaris.
Toch voelde het vreemd aan. En toen ik erover nadacht viel het volgende me op:
Mijn doel is natuurlijk niet om dit bedrijf af te kraken. Ik vond het een mooi voorbeeld van een ‘net niet’ gevalletje.
En ik denk zelfs dat met een beetje meer TLC (Time, Love & Commitment) ze hun werkgeversmerk in no time ijzersterk kunnen maken.
Voor hun product was namelijk alles goed op orde.
Wat zou ik het bedrijf aanraden:
Ik vind het altijd leuk om op deze wijze naar de website van een bedrijf te kijken, maar eigenlijk hoort het bedrijf dat natuurlijk zelf te doen.
Daarom wil ik jou, lieve lezer van deze nieuwsbrief, in de vorm van een vraag, huiswerk geven.
En de vraag is als volgt:
Als een geïnteresseerde kandidaat op de werken bij-website/pagina van jouw bedrijf terecht komt. Welk verhaal vertel jij dan?
Het antwoord is vooral interessant voor jou.
Mocht je ontevreden zijn met het antwoord, maar weet je niet hoe het anders moet, dan mag je altijd contact met me opnemen.
Zoals je weet help ik je graag om jouw werkgeversmerk nog sterker te maken.
Ik hoop dat ik je in ieder geval weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.
Dat was het voor deze keer.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: