EBENB#033: Glashelder: Zo versterkt transparantie je werkgeversmerk! 7 tips.

10-02-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Lokaal Werkt is jouw betrouwbare lokale partner op het gebied van personeel. Lokaal geen kandidaat te vinden? Dan zetten we onze Spaanse recruiters aan het werk en huisvesten je nieuwe collega in de buurt, want Lokaal Werkt toch het beste.

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Als jij als HR-manager, ondernemer of directeur nieuw talent aan wil trekken dan is jouw communicatie waar alles om draait.

En transparantie.

Jouw werknemers, maar ook potentiële kandidaten, wil weten hoe het er écht echt in jouw bedrijf aan toegaat.

Door middel van transparantie en een open communicatie kun je dus een ijzersterk werkgeversmerk bouwen.

Want stel je eens voor:

Als in jouw bedrijf de communicatielijnen glashelder zijn en jouw medewerkers zich gewaardeerd voelen en transparantie en communicatie niet alleen buzzwoorden zijn, maar ook de dagelijkse praktijk.

Dan komt jouw werkgeversmerk pas echt tot leven.

Maar hoe doe je dat dat dan, glashelder communiceren?

Hier zijn 7 tips om glashelder te communiceren:

  1. Creëer binnen je bedrijf een cultuur waarin informatie open en vrijelijk wordt gedeeld. Niet alleen op de werkvloer, maar ook binnen en door het management.
  2. Zorg ervoor dat je proactief bent in het delen van bedrijfspresentaties, doelen en besluitvormingsprocessen aan alle belanghebbenden, zodat iedereen op de hoogte is en blijft.
  3. Deel op je (werken bij-) website, socialmediakanalen, intranet en andere kanalen zowel naar binnen als naar buiten, verhalen van je medewerkers, managers en de directie.
  4. Zorg dat je medewerkers ook op een eenvoudige manier kunnen reageren op jouw uitingen. En luister naar hen. Communicatie is altijd in twee richtingen.
  5. Communiceer niet alleen als het goed gaat met het bedrijf, maar juist ook als het even wat minder gaat.
  6. Zorg dat jouw medewerkers (in alle lagen van het bedrijf) zich kunnen uiten. Communiceren is niet voor iedereen eenvoudig. Geef trainingen of besteed dit uit aan communicatie experts.
  7. Zorg dat je communicatie voor iedereen duidelijk is. Iemand van 21 communiceert vaak anders dan iemand van 55.

Glasheldere communicatie is werkgeversgoud las ik laatst ergens. Zorg dat dit ook voor jouw employer branding geldt.

Jij wilt toch ook een aantrekkelijk werkgeversmerk hebben?

Ik hoop dat ik je in ieder geval weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Dat was het voor deze keer.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.