EBENB#056: Interne communicatie: Dat doe je zo!

20-07-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Interne communicatie: Dat doe je zo!

Een tijdje terug zei een klant de samenwerking op.

Er moest bezuinigd worden en het marketingbudget sneuvelde als allereerst.

Jammer, maar zo gaan die dingen nu eenmaal.

Wat wel erg vervelend was, was het feit dat dit door de directeur van het bedrijf werd gemeld.

Via What’s app.

Om 20.13 uur.

Terwijl ik met mijn vrouw, dochter en mijn ouders een hapje zat te eten in een gezellig restaurantje.

Hoe communiceer jij intern als het gaat om zaken die een flinke verandering teweeg zullen brengen en die niet per se leuk zijn?

Doe je dat op afstand?

Via e-mail, vanuit je ivoren toren?

Ik hoorde eind jaren tachtig samen met 150 collega’s in de fabriek waar ik destijds werkte op de radio dat ik ontslagen werd. Ook gezellig!

Of communiceer jij direct met je medewerkers?

Ga je met ze zitten?

Laat je ze hun verhaal doen?

Laat je ze vragen stellen? En beantwoord jij die ook zo goed mogelijk?

Wie een goede werkgever (manager, ondernemer) wil zijn, en dus aan zijn werkgeversmerk bouwt, communiceert goed, veel en open met zijn medewerkers.

Hoe doe je dat dan?

  1. Wees altijd duidelijk en transparant en zorg ervoor dat je boodschap helder is. De manier van het communiceren van eenzelfde boodschap kan dus per team, afdeling, land of vestiging verschillen.
  2. Communiceren is niet alleen zenden. Luister ook naar je mensen. Open de dialoog en zorg dat zij ook de mogelijkheid hebben om hun verhaal te doen.
  3. Toon begrip voor je medewerkers. Je zult zien dat dit de band tussen jullie versterkt.

Als je je aan deze drie punten houdt, zul je merken dat het vertrouwen en respect bij je medewerkers creëert.

En dat zijn twee hele grote bouwstenen voor je werkgeversmerk.

Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.