Leestijd: 1,5 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
In deze nieuwsbrief leg ik uit wat een werkgeversmerk is (En wat niet het niet is).
Daarover verschillen de meningen nogal eens.
Maar eigenlijk is het heel simpel.
Je werkgeversmerk is wat jouw (potentiële medewerkers) over jou als (toekomstige) werkgever geloven.
Je werkgeversmerk is dus niet je logo, je vacature, je werken bij-website, de slogan onder je logo of de kleuren die je op social media gebruikt.
Wel is jouw werkgeversmerk wat jouw medewerkers over jou als werkgever vertellen op een verjaardagsfeest, school reünie of aan iemand die geïnteresseerd is om bij je bedrijf te komen werken.
Maar wat is dan Employer Branding?
Dat is hoe jij de perceptie van jouw werkgeversmerk van jouw (potentiële) medewerkers beheert op een consistente manier.
En als je slim bent, doe je dit vanuit jouw Employer Value Proposition (EVP). Een EVP is niets anders dan een document waarin je precies beschrijft wat jij jouw (toekomstige) medewerkers belooft als werkgever.
Ik hoop dat ik je dit jaar ook weer een aantal duwtjes in de goede richting kan geven of een zaadje in je hoofd kan planten.
Dat was het voor deze keer.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: