EBENB#053: Jij 🫵🏻 bent verantwoordelijk voor jouw werkgeversmerk!

29-06-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Jij 🫵🏻 bent verantwoordelijk voor jouw werkgeversmerk!

Als jij als directeur, CEO, leidinggevende of manager denkt dat jouw mensen voor jou werken, in plaats van jij voor hen, dan zul je NOOIT een goede bedrijfscultuur bouwen.

En een slechte bedrijfscultuur is dodelijk voor je werkgeversmerk.

Daarom moet je:

  1. Ervan bewust zijn dat jij voor jouw mensen werkt en niet andersom;
  2. Erachter komen wat jouw mensen drijft;
  3. Je mensen micro managen op hun dagelijkse wensen, ambities en behoeftes.

Want houd er rekening mee, je bouwt je bedrijfscultuur niet door een flipperkast of een voetbaltafel in je kantine te zetten.

Je bouwt ook geen bedrijfscultuur door je kantoor hip in te richten of je medewerkers dure leaseauto’s te geven.

Daarnaast bouw je je gewenste bedrijfscultuur zeker niet door er een rapport over te schrijven.

Je bouwt bedrijfscultuur door te doen.

Door met je mensen te praten.

Door ze te laten weten dat jij meer om hen geeft dan zij om jou.

En dat doe je met iedere medewerker in jouw bedrijf.

Eén voor één.

Iedereen.

Van hoog naar laag.

Leer te begrijpen wat jouw mensen belangrijk vinden en waar zij op aan gaan.

Waar je dan achter komt is dat Robert geld belangrijk vindt, Janella graag meer tijd met haar familie doorbrengt, Esther carrière wil maken, Emilio minder achter zijn computer wil zitten en Wilbert een vette titel op zijn visitekaartje wil hebben staan.

En dat moet je altijd, op ieder moment van iedere medewerker weten!

Want Esther wil nu carrière maken, maar over vier jaar misschien moeder worden.

En Robert heeft over zes maanden misschien de hypotheek gekregen die hij nodig had om zijn droomhuis te kopen en wil nu meer vrije tijd om het te verbouwen.

Ben jij al op de hoogte van alle wensen van al jouw medewerkers op ieder moment?

Dan kan het zomaar zijn dat jij degene bent die jouw organisatie naar het volgende level brengt op het gebied van menselijke interactie.

Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.