Leestijd: 2 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
Als jij als directeur, CEO, leidinggevende of manager denkt dat jouw mensen voor jou werken, in plaats van jij voor hen, dan zul je NOOIT een goede bedrijfscultuur bouwen.
En een slechte bedrijfscultuur is dodelijk voor je werkgeversmerk.
Daarom moet je:
Want houd er rekening mee, je bouwt je bedrijfscultuur niet door een flipperkast of een voetbaltafel in je kantine te zetten.
Je bouwt ook geen bedrijfscultuur door je kantoor hip in te richten of je medewerkers dure leaseauto’s te geven.
Daarnaast bouw je je gewenste bedrijfscultuur zeker niet door er een rapport over te schrijven.
Je bouwt bedrijfscultuur door te doen.
Door met je mensen te praten.
Door ze te laten weten dat jij meer om hen geeft dan zij om jou.
En dat doe je met iedere medewerker in jouw bedrijf.
Eén voor één.
Iedereen.
Van hoog naar laag.
Leer te begrijpen wat jouw mensen belangrijk vinden en waar zij op aan gaan.
Waar je dan achter komt is dat Robert geld belangrijk vindt, Janella graag meer tijd met haar familie doorbrengt, Esther carrière wil maken, Emilio minder achter zijn computer wil zitten en Wilbert een vette titel op zijn visitekaartje wil hebben staan.
En dat moet je altijd, op ieder moment van iedere medewerker weten!
Want Esther wil nu carrière maken, maar over vier jaar misschien moeder worden.
En Robert heeft over zes maanden misschien de hypotheek gekregen die hij nodig had om zijn droomhuis te kopen en wil nu meer vrije tijd om het te verbouwen.
Ben jij al op de hoogte van alle wensen van al jouw medewerkers op ieder moment?
Dan kan het zomaar zijn dat jij degene bent die jouw organisatie naar het volgende level brengt op het gebied van menselijke interactie.
Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: