EBENB#026: Maak werkgeversambassadeurs van het thuisfront!

23-12-2023

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Wil jij je medewerkers écht binden aan jouw bedrijf?

Zorg dan dat het thuisfront ook tevreden is.

Dan worden zij vanzelf ambassadeur voor jou als werkgever en zullen zij een belangrijke schakel in het employer branding verhaal van jouw bedrijf zijn.

Want als zij niet blij zijn, dan kun je er gif op innemen dat jouw medewerkers ook beginnen te klagen en te mopperen.

Maar hoe houd je de partners van jouw goed gemotiveerde toppers ook tevreden?

Ik geef je een paar voorbeelden:

  • Heeft Max de hele week overgewerkt omdat hij per se die ene deal rond wil krijgen?
    Stuur zijn partner een bos bloemen en een waardebon voor een wellnesscenter.
    Wat had het gekost als Max de deal niet rond had gekregen, omdat zijn vrouw geëist had dat hij de kinderen naar het zwemmen zou brengen op woensdag en op donderdag mee naar haar moeder moest? Tonnen?

  • Hebben de mannen en vrouwen in het magazijn twee weken lang zich uit de naad gewerkt voor Black Friday?
    Stuur ze eens samen met hun gezinnen naar de Efteling
    Wat had het gekost als jouw magazijnmedewerkers het niet voor je over hadden gehad om zo hard te werken? Tienduizenden euro’s en honderden ontevreden klanten?

  • Wil je een bedrijfsfeestje organiseren?
    Maak er een familiedag van, met activiteiten voor de kinderen niet te vergeten. Kunnen papa en mamma ook op hun gemak kletsen met iedereen.
    Hoeveel goodwill win je als je het thuisfront ook bij jouw bedrijf betrekt?

  • Eva is een jaar lang niet ziek geweest?
    Dan regel je gewoon een lang weekend in een hotelletje voor haar en haar vriendin aan de kust of op de Veluwe.
    Hoeveel kost het als de vriendin van Eva had gezegd bij een loopneus, ontstoken teennagel of hoofdpijn?: “Ach blijf toch een paar dagen thuis, schat.” Volgens onderzoek van de Baken Adviesgroep kost een zieke medewerker tussen de € 250,- en € 400,- per dag.

De kosten voor het in de watten leggen van het thuisfront vallen dus in het niet bij de baten.

Employer branding houdt niet op bij je werken bij-website, je vacatureteksten of een aantal goede arbeidsvoorwaarden. Het moet door en door in je bedrijfscultuur verweven zijn. Alleen zo houd je talent en komen nieuwe medewerkers graag bij je werken.

Dat was het voor deze keer.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.