EBENB#055: Optimaliseer je werken bij-website voor zoekmachines en maak zo je werkgeversmerk bekender.

13-07-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Optimaliseer je werken bij-website voor zoekmachines en maak zo je werkgeversmerk bekender.

LET OP: Deze nieuwsbrief is wat technischer dan je van me gewend bent en bevat een kleine zelfpromotie op het einde, maar geeft wel informatie om je werkgeversmerk een stukje bekender te maken.

Als trouwe nieuwsbrieflezer weet jij natuurlijk dat ik een voorstander ben van werken bij-websites.

Deze websites hebben naar mijn mening maar één doel en dat is het uitdragen van jouw werkgeversmerk.

Uiteraard is het fijn als jouw werken bij-website ook goed gevonden wordt door zoekmachines als Google en Bing.

Het is dus belangrijk dat jij de juiste zoektermen in je teksten verwerkt.

Je kunt dan denken aan zoektermen als:

  • Vacature(s)
  • Vacature [functieomschrijving]
  • Alle functieomschrijvingen [met jouw vestigingsplaats erachter]
  • Werk bij [naam van jouw bedrijf]

Mocht je geen SEO-specialist in je bedrijf hebben werken en ook geen budget hiervoor hebben, dan kun je dat altijd zelf doen. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld tools als Ubersuggest, Google Keyword Planner of SEMrush.

Zorg er wel altijd voor dat jouw teksten aantrekkelijk blijven om te lezen. Je wilt natuurlijk niet dat de potentiële kandidaat afhaakt omdat de teksten onleesbaar zijn door de vele zoektermen die erin staan.

Maar met zoekwoorden alleen kom je er niet.

Je werken bij-website moet ook technisch op orde zijn.

Denk hierbij aan:

  • De website moet responsive zijn (m.a.w. hij moet op iedere device goed werken);
  • Hij moet snel zijn (dat test je hier: https://pagespeed.web.dev/);
  • Zorg dat bij iedere webpagina de metabeschrijving en SEO-titel zijn ingevuld en de plaatjes voorzien zijn van een alt-tekst;
  • Het CMS (bijvoorbeeld WordPress), je template en plugins zijn up to date.

Daarnaast kun je gebruik maken van tools zoals Google Analytics en Google Search Console om je verkeer en de prestaties van je website te monitoren.

Uiteraard zijn er nog veel meer zaken, als backlinking, structured data, lokale SEO, sitemap, et cetera, waar je aan kunt denken. Maar je moet toch ergens beginnen.

Mocht je hulp nodig hebben met je SEO of het bouwen van je werken bij-website, dan helpt Riumssen, mijn bedrijf, je graag.

Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.