EBENB#054: Sta jij achter jouw werkgeversmerk?

06-07-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Sta jij achter jouw werkgeversmerk

Vorig week sprak ik mijn vriend, compagnon, coach M.

M. is/was de oprichter/CEO van een groot online learning bedrijf dat hier in Eindhoven hoofdkwartier houdt.

Hij vertelde me een verhaal over een (voormalige) klant.

Het ging als volgt.

Een paar jaar terug sprak hij een directeur van een bedrijf dat gebruik maakte van de leermethode van M.’s bedrijf. Deze was erg ontevreden. Niemand in zijn bedrijf maakte immers gebruik van de online-trainingen. Zonde van het geld dus.

De eerst vraag die M. hem stelde was: “Welke trainingen heb jijzelf al gedaan?” Waarop de directeur antwoordde: “Nog geen enkele”.

Dit illustreert mooi hoe je als directie geen goed voorbeeld geeft aan je mensen.

Want als jij als werkgever ergens voor staat (in dit geval misschien wel ‘een leven lang leren’), moet je zelf natuurlijk wel het goede voorbeeld geven.

Had de directeur zelf een aantal trainingen gevolgd en daar enthousiast over was geweest naar zijn managementteam en zijn medewerkers, dan waren er waarschijnlijk veel meer mensen de trainingen gaan volgen.

Zorg er dus altijd voor dat jij als werkgever (directeur, HR-manager, manager of leidinggevende) achter de beslissingen staat die je met en voor het bedrijf neemt.

Hoe moeten jouw medewerkers anders enthousiast worden als je het zelf niet eens bent?

Wees een ambassadeur van jouw bedrijf. Wees een ambassadeur van je werkgeversmerk!

Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.