EBENB#061: Stop met generaliseren! Wees persoonlijk.

24-08-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Stop met generaliseren! Wees persoonlijk

Zo opende een LinkedIn-connectie van me een bericht deze week:

Bonussen werken niet. Is allang bewezen door de wetenschap. Sterker nog, het werkt je vaker tegen als organisatie dan dat prestaties beter worden. Kap er dus mee!

Een stellige uitspraak.

Want ondanks dat ik best geloof dat deze uitspraak klopt en dat dat dit bewezen is, irriteerde het me toch.

Er mag namelijk wel wat meer nuance in gebracht worden.

Bonussen kunnen namelijk wel werken.

Bijvoorbeeld in branches waar lage lonen worden betaald.

Toen ik 24 was en in de fabriek werkte, vond ik het maar al te fijn als ik een extra bonus kreeg.

Sterker nog.

Daarvoor stond ik regelmatig ook op zaterdag op de werkvloer.

Zo kon ik wat extra geld verdienen om ook iets leuks met mijn gezin te doen.

Waar het me om gaat is dat is dat je niet zomaar ieder onderzoek blind moet volgen.

Want:

Gen Z gaat bewust om met hun gezondheid, blijkt uit onderzoek.

Nou, ik daag je uit om op vrijdagmiddag de bouwkeet op een willekeurige bouwplaats binnen te lopen met een schaal met gezonde vegan hapjes en groente drankjes in plaats van een bruinfruitschaal en een krat bier.

Lijkt me leuk om te zien hoe de jonge bouwvakkers op je reageren.

Waar het om gaat is dat jij als manager, ondernemer of directeur weet waar je jouw toppers enthousiast mee maakt.

Niet wat een Amerikaanse onderzoeker heeft onderzocht onder 1000 bankiers (of je moet natuurlijk bankier zijn, maar dan nog …).

Doe dus onderzoek onder je eigen mensen.

Per afdeling.

Per team.

Per persoon.

Alleen dan weet jij PRECIES waar jouw talentvolle medewerkers een tandje harder van gaan werken of beter door gaan presteren.

Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.