EBENB#012: Trek talent aan met onweerstaanbare content op je werken bij-website 

16-09-2023

Leestijd: 3,5 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Moeite met het aantrekken van Generatie Z talent? Wij weten bij Purple Squirrel Effect hoe je dat doet! Tips and tricks in onze blog.

Lokaal Werkt is jouw betrouwbare lokale partner op het gebied van personeel. Lokaal geen kandidaat te vinden? Dan zetten we onze Spaanse recruiters aan het werk en huisvesten je nieuwe collega in de buurt, want Lokaal Werkt toch het beste.


Misschien herken jij je hier wel in.

Het is weer eens tijd om naar je werken bij-website te kijken. Die heb je maanden (of misschien wel jaren) geleden gebouwd.

Uiteraard had je toen overal op gelet.

  • Je had een tekstschrijver pakkende teksten laten schrijven.
  • Een professionele fotograaf leuke foto’s van het team en mooie profielfoto’s laten maken.
  • Je had een goede websitebouwer een coole WordPress-website laten maken, die je zelf aan kan passen en waar je zelf content aan toe kan voegen.
  • De websitebouwer had zelfs een koppeling gemaakt tussen jouw recruitmentsoftware en de website.

De tekstschrijver had ook nog drie interviews gedaan met jou, de directeur van jullie bedrijf en een medewerker die vertelde hoe fijn het is in om voor jouw bedrijf te werken.

Maar ja … druk druk druk en de website staat er nog steeds zo bij als toen de websitebouwer hem opgeleverd had.

Geen nieuwe verhalen van medewerkers, geen nieuwe visie over hoe jullie over werkgeverschap denken, geen mijlpalen die jullie de afgelopen tijd hebben behaald (en die waren er ongetwijfeld een paar).

Helemaal niks, nada, noppes …

Tijd om weer aan de slag te gaan.

Mocht je inspiratie nodig hebben:

Hier zijn 10 content ideeën voor je werken-bij website

  1. Laat een nieuwe medewerker aan het woord over hoe hij de eerste weken/maanden bij jullie heeft ervaren.
  2. Vertel jouw visie over werkgeverschap en hoe jullie bedrijf dat in de praktijk brengt.
  3. Laat eens een fotograaf/videograaf (of een collega die leuk fotografeert) de wekelijkse/maandelijkse borrel, het teamuitje of de activiteiten buiten werktijd vastleggen.
  4. Laat een klant aan het woord om te vertellen waarom hij voor jullie bedrijf heeft gekozen en wat jullie allemaal voor hem doen.
  5. Laat een medewerker iets vertellen over een grote verandering in jullie branche en hoe het bedrijf daar mee omgaat.
  6. Laat een leverancier aan het woord over zijn geleverde producten en wat de voordelen zijn om daar mee te werken.
  7. Vertel over de problemen waar jullie medewerkers tegenaan lopen en hoe jullie dat oplossen of daarmee omgaan.
  8. Een dag uit het leven van … Laat een medewerker vertellen hoe zijn/haar werkdag of –week eruitziet.
  9. Heb je veel verschillende soorten mensen in dienst? Vertel eens wat de voordelen van diversiteit zijn (en als je durft, de nadelen).
  10. Vertel over jullie groeiplannen. Waar jullie over 10 jaar willen staan en hoe nieuwe medewerkers daaraan kunnen bijdragen.

Wat zijn de voordelen

Regelmatig nieuwe content op je werken bij-website plaatsen heeft verschillende voordelen. Ik noem er een aantal:

  • Terugkomende bezoekers kunnen weer wat meer over je bedrijf en jou als werkgever te weten komen.
  • Het is goed voor je SEO (zoekmachine optimalisatie).
  • Je kunt het delen op social media en is dus goed voor je zichtbaarheid.
  • Je kunt iedere artikel opknippen in kleine stukjes en heel eenvoudig nog meer content en zichtbaarheid creëren.
  • Meer mensen op je werken bij-website, en die zien dus ook jouw openstaande vacatures.

De conclusie

Een levende werken bij-website is een mooie manier om op een eenvoudige en relatief goedkope manier nieuw talent aan te trekken.

Geen zin, tijd, kennis om een werken bij-website te bouwen of content te creëren. Hieronder vind je een link naar mijn bedrijf dat werken bij-websites bouwt en content creëert.

Dat was het voor deze keer.

Tot volgende week

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van honderden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip om je werkgeversmerk sterker te maken te missen.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF BIJ HONDERDEN WEKELIJKSE LEZERS
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van honderden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de honderden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.