EBENB#052: Wat ik leerde van een heel jaar lang nieuwsbrieven schrijven over Employer Branding

22-06-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Wat ik leerde van een heel jaar lang nieuwsbrieven schrijven over Employer Branding

Dit is mijn 52ste Employer Branding Expert-nieuwsbrief.

Dat betekent dat ik een jaar lang tips aan mijn abonnees heb gegeven die hun werkgeversmerk sterker maken.

Soms heel voor de hand liggende tips.

Een andere keer een tip waar de meeste mensen niet zo snel aan zouden denken.

Ik vind het zelf heel leuk om te doen.

Want Employer Branding draait eigenlijk maar om één ding: Mensen!

En ik vind mensen bijzonder interessante wezens.

Maar wat heb ik zelf nu geleerd van 51 nieuwsbrieven schrijven?

Het volgende:

  1. Employer Branding is geen marketing;
  2. Gen Z staat niet hoog aangeschreven bij HR-managers, ondernemers en directeuren;
  3. Van Gen Z kan iedereen heel veel leren;
  4. Wie zijn Employer Branding op orde heeft schrijft betere vacatureteksten;
  5. Wie zijn Employer Branding op orde heeft trekt betere sollicitanten aan;
  6. Een werken bij-website (pagina) is de basis voor je online employer branding;
  7. Een Employer Value Proposition maakt het je recruitmentmarketeer eenvoudiger;
  8. Inclusiviteit en diversiteit blijf ik een moeilijk onderwerp vinden;
  9. Salaris is en blijft een magneet voor talent;
  10. Krapte op de arbeidsmarkt hoeft niet jouw probleem te zijn.

Ik heb nog wel meer geleerd, maar dit waren wel de belangrijkste zaken.

Al mijn kennis haalde ik van het internet, mails van jullie, whitepapers van onder andere Randstad, Indeed, Young Capital en LinkedIn.

Volgende week is er weer een nieuwe Employer Branding Expert-nieuwsbrief.

Tot dan.

Mocht je vragen hebben, een keer met me willen brainstormen of een goede tip hebben dan kun je altijd mailen naar serge@employerbrandingexpert.nl

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.