EBENB#025: Werf en bind medewerkers met tertiaire arbeidsvoorwaarden!

16-12-2023

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Jouw bedrijf heeft alles goed op orde!

Je bent in de regio een van de best betalende werkgevers in de branche.

En je medewerkers komen niets te kort. Ze mogen elektrisch rijden, zelf kiezen hoe ze hun pensioen inrichten, iedere twee jaar een nieuwe iPhone bestellen, hebben lekker veel vrije dagen en kunnen zelf extra vrije dagen bijkopen.

Maar omdat je in een schaarstesector actief bent moet het beter.

Je wilt de beste werkgever zijn die je medewerkers zich voor kunnen stellen, waardoor je ze aan je bindt en je nieuwe talent eenvoudig binnenhaalt.

Dan is het tijd om aan de slag te gaan met tertiaire arbeidsvoorwaarden.

Want dat is een zeer krachtig middel om nieuw talent te werven en te behouden.

Maar wat bedoelen we nu precies met tertiaire arbeidsvoorwaarden?

Wat zijn tertiaire arbeidsvoorwaarden?

Onder tertiaire arbeidsvoorwaarden verstaan we arbeidsvoorwaarden die jij als werkgever ter beschikking stelt en waarvan de geldswaarde moeilijk te berekenen is.

Waar kun je dan aan denken?

  • Je kantoor op een unieke locatie
    Bijvoorbeeld midden in het centrum van de stad. Tussen de winkels, restaurants en barretjes. En natuurlijk vlak bij het (bus)station. Daar wordt de gemiddelde Gen Z’er echt wel blij van.

  • Verdomd goede koffie
    Voor een grote groep mensen is koffie erg belangrijk. Stel jij hebt een barista in dienst die dagelijks de heerlijkste frappuccino’s, macchiato’s en americano’s voor je medewerkers maakt. Hoeveel voorsprong heb je dan op je concurrenten?

  • Een gym op kantoor
    Even lekker voor (of na) het werk sporten zonder al te veel tijd te verliezen. Je zult daar heel wat blije (en fitte) medewerkers mee maken.

  • Culinair genieten
    Niet meer de kleffe kroket tussen de middag in je bedrijfskantine. Maar overheerlijk belegde broodjes, versgeperste sapjes en gezonde maaltijden die vers bereid worden door een chef. En natuurlijk de mogelijkheid om vega(n) te eten.

  • Werkplek op maat
    Een vrolijk, fris kantoor waar medewerkers dagelijks met plezier naartoe gaan, zorgt ervoor dat ze zich aan je bedrijf binden, en maakt het ook aantrekkelijk voor nieuw talent om bij je te komen werken.

En je kunt ook nog denken aan vers fruit op de werkvloer, een ruimte met een tafelvoetbalspel, flipperkast of dartbord, een kolfruimte, een gebedsruimte, en regelmatig ‘zomaar’ een leuke attentie of uitje met het hele kantoor.

Tertiaire arbeidsvoorwaarden leveren dus niet meteen meer omzet op, maar zorgen er wel voor dat jouw talent blijft en nieuwe toppers zich tot jouw bedrijf aangetrokken voelen.

Ik hoop dat ik je in iedere geval een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Dat was het voor deze keer.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.