EBENB#030: Werken bij-websites: Meestal een nachtmerrie!

20-01-2024

Leestijd: 2 minuten

Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft. 

Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.


Een regelrechte nachtmerrie was het!

Ik deed een tijdje terug een onderzoek voor een klant naar de werken bij-websites van concullega’s in de branche.

Wat ik daar allemaal tegenkwam?

Je zult het niet geloven.

Even voor de duidelijkheid. In mijn optiek vind je op de werken bij-website van je bedrijf het volgende:

  • Wat jij als bedrijf belangrijk vindt als werkgever;
    (Primaire, secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden)
  • Waarom jouw medewerkers zo graag bij je werken;
  • Wie jouw (directe) collega’s worden;
  • De droombanen die je in de aanbieding hebt voor het talent waar je naar op zoek bent.

Het liefst alles in verhaalvorm geschreven en geïllustreerd met leuke foto’s, waardoor nieuw talent kan zien dat jij er alles aan doet om jouw toppers hun dagelijkse werkzaamheden op een zo fijn mogelijke manier te laten uitvoeren.

Maar wat kwam ik tegen:

  • Eindeloze verhalen over hoe fantastisch het product/dienst van het bedrijf is;
  • Geen werken bij-website. Alleen een opsomming van vacatures;
  • Nog meer verhalen over hoe fantastisch het product/dienst van het bedrijf is;
  • Foto’s van kantoorgebouwen;
  • Stockfoto’s van mensen die op een kantoor met elkaar werken;
  • Medewerkers die opsommen wat je allemaal moet doen als je bij het desbetreffende bedrijf werkt;
  • Vacatures waar alleen maar in stond waar jij allemaal aan moest voldoen om bij het bedrijf te MOGEN werken;
  • Filmpjes van medewerkers die de bedrijfskantine laten zien (waar niemand is);
  • Heel veel droge informatie.

Na het onderzoek lag ik dagenlang depressief in bed (oké, oké, ik was vijf minuten een beetje verdrietig).

Maar gelukkig waren er nog wel een paar bedrijven die het wel snapten. En door middel van een goed doordachte werken bij-website potentiële kandidaten lieten zien dat zij een leuk bedrijf waren om bij te werken.

Voor mijn klant is er snel winst te behalen door middel van een goed werkgeversmerk neer te zetten en een supervette, talentaantrekkende werken bij-website te creëren om zo de vakmensen die hij nodig heeft te kunnen binnenhalen.

Heb jij ook moeite om jouw mensen te behouden en nieuw talent binnen te halen? Ik help je graag om een ijzersterk werkgeversmerk neer te zetten en je employer branding op orde te krijgen.

Je kunt me altijd een mail sturen voor een GRATIS belafspraak.

Ik hoop dat ik je in ieder geval een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.

Dat was het voor deze keer.

Tot volgende week.

De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt iedere zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken. 


Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen:

  1. WERKEN BIJ- WEBSITE VOOR BEDRIJVEN
    Samen met een team specialisten maak ik een werken bij-website voor jouw bedrijf. Een compleet en op maat gemaakt product. Om je te ontzorgen, bieden wij je een totaalpakket aan diensten, zodat jij de focus kunt houden op je eigen werk. Klik HIER om te zien wat we je te bieden hebben.
     
  2. PROMOOT JE BEDRIJF WEKELIJKS BIJ DUIZENDEN ABONNEES
    Wil je jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht brengen van duizenden ondernemers, directeuren, HR-managers en marketingmanagers? Dat kan in mijn nieuwsbrief. HIER vind je alle informatie betreft kosten en mogelijkheden.
ELKE ZATERDAGOCHTEND EEN ZAKELIJKE TIP MET EEN GROTE IMPACT

Sluit je aan bij de duizenden abonnees van de Employer Branding Expert-nieuwsbrief. Elke zaterdagochtend krijg je 1 bruikbare tip om je werkgeversmerk te laten groeien en sterker te maken.