Leestijd: 2 minuten
Heel veel dank aan onze sponsors die ervoor zorgen dat deze nieuwsbrief gratis blijft.
Een werken bij-website nodig? Op werkenbijonsbedrijf.nl zie je hoe wij dat doen en hoe we jouw bedrijf met een custom made werken bij-website helpen om nieuwe medewerkers aan te trekken. Neem vandaag nog contact op voor een offerte op maat.
Ik heb een vraag aan jou!
Zou een 34-urige werkweek binnen jouw bedrijf/organisatie passen? Mét behoud van salaris en vakantiedagen?
Ho … Nog even geen reply sturen met het antwoord, maar eerst wat context.
Een tijdje terug las ik een artikel op de YoungCapital website met de titel:
Achmea gaat tegen de stroom in met een 34-urige werkweek.
Uiteraard was ik als Employer Branding Expert getriggerd.
Wat bleek?
De verzekeraar ging in 2021 al van een 36-urige werkweek naar een 34-urige werkweek.
Robert Boulogne, adviseur Toekomst van Werk geeft een aantal redenen voor deze overstap:
Daarnaast zitten er vooral veel voordelen aan een 34-urige werkweek. Enkele punten die Robert noemt:
Een aantal leuke voordelen, al zeg ik het zelf.
Natuurlijk zijn er wel zaken die goed georganiseerd moet worden en kun je dit niet ‘even zomaar’ doen.
Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Laat je het me weten? Gewoon even replyen!
Het hele artikel lees je overigens HIER.
Dit was het voor deze keer.
Ik hoop dat ik je weer een duwtje in de goede richting heb gegeven of een zaadje in je hoofd heb geplant.
Tot volgende week.
De Employer Branding Expert-Nieuwsbrief wordt elke zaterdagmorgen naar de mailbox van duizenden HR-managers, ondernemers en directeuren gemaild. Heb je een nieuwsbrief gemist? Klik dan HIER om geen enkele tip te missen om je werkgeversmerk sterker te maken.
Als je daar behoefte aan hebt kan ik je op de volgende 2 manieren helpen: